Saturday, June 24, 2017

Mühakad

Sattusin lugema üht postitust ning ei saanud selle teema puhul suud kinni hoida. Kuna ma aga olen lurker, siis leiate minu mõtted sellest siit, mitte tema kommentaariumist.

Ma ei hakka ta postitust ümber jutustama, vaid nn jätkan sealt.

Ma olen hetkel üliõpilaslinnakus koristaja ning arvan, et võin sellel teemal sõna võtta küll.

Meil toimib asi nii, et kui koristaja on teinud lohakat tööd (või üldse täiesti tegemata jätnud), siis võib kindel olla, et tuleb kaebus. Ja mina olen korduvalt käinud selliseid asju üle tegemas. Näiteks oli üks maja, milles ma olen täiesti kindel, et koristaja käib ja korjab vaid prügi ära. Tolmu ei võta, põrandaid ei tee. Siis mõtlen ma paratamarult, milline on selle inimese enda kodu. Ma usun, et asi nii hull ei ole, aga mu silme ette joonistub kohe pilt sellest, kuidas too inimene istub kodus reaalselt prügihunniku otsas, kõik kohad on tolmurulle täis, põrandate õiget värvi aga ei oska isegi mitte aimata.

See on aga koristajate kohta. Kui rääkida inimestest, kes neid WC-sid kasutavad, siis midagi väga hullu pole vast olnud. Kaks korda on olnud nii, et lähed koristama ja junn hulbib potis. Üks neist oli jäetud terveks nädalavahetuseks ning kujutate vast ette, kui meeldivalt too WC esmaspäeva hommikul lõhnata võis.

Mis mind tegelikult aga kirjutama ajendas oli see, et kui ma veel klienditeenindaja olin, nägin ma, milliseid mühakaid kliente leidub. No näiteks käisid mäkis pidevalt.. ütleme noored (*khm* tatid), kes enne lahkumist jätsid kõik asjad lauale ning olid oma BM karbid joogiga üle valanud, sees hulpisid salatilehed ja joogikõrte pakendid pisikeseks tükeldatud, kogu seda kompotti oli heldelt ka lauale valatud.

Klienditeeninduses töötamine mõjus mulle nii, et ma üritan alati klienditeenindajatele naeratada, neid tervitada, oma paha tuju ma nende peale välja ei ela ja saan aru, et vigu juhtub.

Mäkis töötades olid mul aga kolleegid (minust mõni aasta vanemad), kes ütlesidki (ja nad ka käitusid nii), et kui nemad näiteks kuskil mujal mäkis käivad, siis nad lagastavad ja naudivad, etseda ei korista mitte nemad, vaid keegi teine.

2 comments:

  1. Ma imestan, et mõni mäkis töötav inimene üldse tahab mäkki sööma minna :D Ma arvasin, et kui seda köögipoolt oled juba näinud ja oma käega katsuda saanud, siis ikka ei tõmba sellistesse kohtadesse vabatahtlikult sööma :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No tegelikult ega seal ei ole midagi väga hullu, vähemalt nii palju, kui mina näinud olen (1a 7k), kui just mõned erandid välja jätta :) Aga tegelikult on mäkis suht ranged reeglid ning vahetuseülem peab vaatama, et neid järgitakse.

      Delete