Thursday, June 29, 2017

Korteri üürimine Soome moodi

Ma tahtsin natukene rääkida korterite üürimisest Soomes minu pilgu läbi. Nimelt on see rollerite-krossikate teema nii jaburaks läinud, et oleme otsustanud kiiremas korras kolida. Nüüd me jah teame, et siin ei ole sellist varianti nagu kiirelt kolimine. Härra isa elukaaslane rääkis mulle omast kogemusest, et peab tegema hakemuse (avaldus?), mis kehtib kolm kuud. Peale kolme kuud pead seda uuendama, aga kuna ilmselt keegi sinuga vahepeal ühendust pole võtnud, siis marsi parem kohale ja tee kohapeal uus hakemus. Seda siis kinnisvarabüroos näiteks.

Tulles aga tagasi meie juurde, siis eelmine nädal me vaatasime kortereid ja tegime hakemusi, tänaseks on null vastust. Ma tegin ka need mingid üldised hakemused, et kui minu kriteeriumitele vastav korter tuleb, siis antakse mulle teada. Neid meile tuleb päris palju, kuid ilmselgelt on ka sellel oma aga. See aga on selline, et ma panin, et üür oleks max 550€, mulle saadetud korterid on aga sellised min 650€, enamasti 800+, 900+€.  See on umbes nagu; "Näe, uus korter tuli. Korter, mida sina omale lubada ei saa!" Sellise hinnapiiri panime me seetõttu, et oleme otsustanud elada samamoodi nagu siiani, majandame vaid härra palgast ning minu palga paneme kõrvale. Tundub aga, et peame siiski minu palgast ka veidi juurde näpistama.

Kui nüüd rääkida hakemustest, siis need on omaette nali. No nii, et valid korteri ja vajutad nuppu, mille kohaselt saad sellele korterile hakemuse teha, ja siis oled juba vaimu valmis pannud, et järgmised  15-30min sa täidad seda avaldust. Seal on väga palju küsimusi, millest päris mitmete vajalikkus jääb mulle arusaamatuks.

Okei, ma saan aru, miks on vaja su praeguse elukoha omaniku nime ja telefoninumbrit. Küll aga ei mõista ma, miks on neil vaja teada, kus sa praegu elad ja mitu tuba seal on ja mitmekesi te seal elate jne. No tõesõna, miks?

Samuti ei mahu mulle pähe see süsteem, mis seal on. No et valid korteri ja hakkad hakemust tegema ja siis ta küsib seal, et kuhu sa tahad korterit, mis hinnaga, mitme toalist, kas köök-tuba või köök eraldi jne jne jne. Nagu sa ei teeks hakemust selle konkreetse korteri kohta, vaid teeksid seda üldist. Nagu.. misasja?!

Ma nüüd lõpetan ja lähen teen veel hakemusi. Järgmise mõne kuu jooksul mulle ilmselt ei vastata, aga mis seal parata.


blog.tr.ee


No comments:

Post a Comment