Friday, August 19, 2016

"Ärge sandistage oma loomi!!"

Teate, ma tegin suuure vea ja läksin perekooli foorumisse.. Ma teaaan.

Igatahes jäi mulle seal silma selline pealkiri, kus keegi kutsus inimesi üles oma lemmikuid mitte steriliseerima/kastreerima. Umbes et sellega sandistatakse oma loom ning võetakse temalt ta hing.

No mul on tõesti kahju, kui sinu kassi hing oli tema kottides.

Minu kass on ka lõigatud ning ma ei ütleks, et ta sellepärast kuidagi halvemini end tunneks. Vastupidi, ma kujutan ette, et tal on just kergem. Kui tal oli esimest korda jooksuaeg, siis mõtlesin, et okei, peab kliinikus aja kinni panema. Mingil põhjusel ma siis aga ei jõudnud ning jooksuaeg läks üle. Et siis nädala pärast uuesti tulla. Ja peale mõnepäevast vahet tuli see kolmandat korda! Ma ei mäleta nüüd, kas see oli üks või kaks kuud ja kas tal oli kokku jooksuaeg kolm või neli korda.

Jooksuajal ta kräunus ja väänles igatepidi ja oli näha, et ta absoluutselt seda ei naudi. Muidugi, kes naudiks meeletut sugutungi, mida rahuldada ei saa?

Enivei, ma ei usu, et mu kass seda nautis. Seega minu meelest oli igati parem ta lõikusele viimine kui nägemine (ja kuulmine!) kuidas ta iga nädala tagant kaebleb.

Ja noh, loomulikult see kõige tähtsam asi, miks loomi üldse lõigatakse- järglased.

Ma nõustun, et kassipojad ja koerakutsikad on üliarmsad, aga nad ju ei jää pisikesteks. Mis saab neist edasi, kui nad suureks kasvavad? Varjupaigad on ju kõik täis. Ma ükspäev just vaatasin Pärnu varjupaiga elanikke ning seal oli mitmeid kiisupoegu.

Ma tahtsin hakata kirjutama, et ma saan aru, et ei taheta enda lemmikuid noa alla saata, et ehk on neil valus või nad solvuvad vms, aga siis ma mõtlesin, et ei. Mis tähendab, et sa võtad endale lemmiku ja sa põhimõtteliselt keeldud tema eest vastutuse võtmast?

Tema ju ei mõtle, et okei ma ei tee seekord uut pesakonda, kuna pole kedagi, kellele neid jagada. Tema on loom, ta lähtub oma instinktidest. Kui temal lasta paljuneda, siis ta seda ka teeb. Järglased on siis aga juba loomaomaniku mure.

Ma ei tea, kas ma tõesti pean katkist kassetti mängima ja rääkima sellest, kuidas varjupaigad on loomi täis ning pisikestega pole midagi peale hakata. Ma loodan, et ei, seega siin ma lõpetan ja panen teile südamele, et kui te ei soovi looma järglasi, siis paluuuun viige ta lõikusele. See 40-50eurot on seda väärt, uskuge mind.

No comments:

Post a Comment