Sunday, April 23, 2017

Sellest, et politsei sõitis mootorratturile otsa IMO

Ilmselt on nüüdseks juba kõik kursis selle teemaga, kus lubadeta mootorrattur (ja kaasreisija) kihutas linnas ning politsei nende peatamiseks neile otsa sõitis. No see on kogu teema kokku võetud nii lühidalt, kui võimalik.

Nüüd on nii, et inimesed (kes sellest teemast räägivad) on jaotunud kahte leeri, ühed, kes ütlevad, et igal juhul oleks olnud vale neile otsa sõita ja inimesed, kes ütlevad, et jah, selline tegutsemisviis (politsei poolt) oli õigustatud.

Mina kuulun sinna teise leeri. Jah, ma tean, et see asi oleks võinud lõppeda palju, palju hullemini, kuid ma mõtlen ka seda, et kui politsei poleks neid peatanud, oleks võinud asi samuti hullemini lõppeda ning siis oleks kaasatud asja ka juba süütud inimesed, kes oleks olnud lihtsalt valel ajal vales kohas.

Lööge mind risti mu arvamuse eest, kui tahate, aga ma tõesti olen seda meelt. Mida oleks politsei veel saanud teha? Rehvi tulistama hakata? Oleks see siis parem olnud? Siili kasutada, et tal siis lõhkise esirehviga ratas alt oleks läinud? Sest see ju tundub palju mõistlikum, eks?

Ma ütlen ausalt, et ma süvenesin sellesse teemasse alles täna hommikul. Ma vaatasin videot, kus oli jupike tagaajamist ning siis mootorrattur aeglustas, et sooritada manööver ning politsei neile otsa sõitis. Ja siis näitas, kuidas kaasreisija sõimas seal politseinikke, et ta kaebab nad kõik kohtusse ja siis hiljem ütles ka kiirabile, et politsei üritas neid tappa.

Jah, ma mõistan, et inimene oli ilmselt šokis, aga ma ei mõista, miks ta siis mootorratta juhti ei sõimanud. Selle eest, et too linnas kihutas ning nad mõlemad eluohtlikku olukorda pani. Minu meelest see oli palju hullem, kuna see oli põhjus, see, et politsei neid rammis (kui nii võib öelda) oli ju vaid mehe tekitatud olukorra tagajärg.

Okei, ma praegu võtsin selle noormehe fb lahti ning ausalt, minu jaoks hakkab asi juba koomiliseks minema. Mitte see olukord, mis toimus, vaid see, mida ta nüüd räägib.

Niisiis, oma fb postituses küsib ta, et miks politsei seadis ohtu kahe noore inimese elud, kui neid rammis. Sest ega tema ju ei seadnud mitte kellegi (sealhulgas ka mitte enda ega oma kaasreisija) elusid ohtu, ega ju? Tema oli ju lihtsalt eeskujulik liiklushuligaan.

Ja siis teine asi, et politsei sõitis neile otsa, kui nad olid hoogu veidi maha võtnud (70km/h), aga ka see on arusaamatu, sest ilmselgelt oleks ju parem olnud, kui politsei oleks neile otsa sõitnud lihtsalt siis, kui nad 200km/h sõitsid (pole ühtki sõnakordust, hehe).

Ja eriti meeldib mulle see, et kui ta käest küsiti, miks ta nii tegi, siis ta lihtsalt ütles, et tal olid omad põhjused selleks. Jajah, omad põhjused, lihtsalt lootsid, et saad eest ära ega pea tagajärgede eest vastutama, mis muud sul ikka oli.

Nii, kopeerin tema enda sõnad fb postitusest:

"Miks varjati videos kiirus?Ütlen ausalt.Kiirus moment enne tagant otsa sõitu oli minu masina spidomeetril 70 km/h."

Aga kogu ülejäänud sõidu ajal? Oli ka 70km/h, eks?

"Miks peab äsja teelt rammitud,vigastatud ja mitte kellegile ohtu pakkuvad inimesed lihtsalt maha suruma ja käed raudu pigistama?"

Okei, vabandust ma väga "kurja" kommentaari eest, aga mis nad oleks pidanud tegema? Ütlema, et palju õnne, võtke võtmed ja minge sõitke edasi? Mis kohtlemist nad siis ootasid? Äkki sa tol konkreetsel momendil jah ei pakkunud kellelegi ohtu, aga kas oled unustanud, mida sa just mõned hetked tagasi tegid? No okei, tõesti, sorri, sa ju ei seadnud mitte kellegi elusid ohtu ning oled hoopis ohver. 

Ausalt, selline inimene tekitab minus tülgastust, päris tõsiselt. Sa keerad jama kokku, riskid nii enda kui teiste eludega ning kui sind peatatakse, siis mängid ohvrit ning rõhud sellele, et politsei maine on nagu ta on ning eeldad, et inimesed tunnevad sulle kaasa, mida mõned kahjuks ka teevad, kuid neid kommentaare lugedes jääb mulje, et enamus kommenteerijatel on siiski mõistus õiges kohas. 

Vabandust, ma pole kindel, kas sain välja öelda kõik, mis sellest teemast arvan ning lõpp läks käest ära, kuna mida rohkem ma sellele mõtlen, seda kurjemaks see teema mind teeb. Ei, ma ei ole mingi tuline Eesti politsei fänn, aga ma pole ka nende vihkaja. Ma kirjutasin lihtsalt ühest konkreetsest juhtumist oma arvamuse. 

blog.tr.ee


No comments:

Post a Comment