Sunday, January 8, 2017

Kassiga reisimisest

Me härraga mõtlesime, et kui järgmine kord Soome lähme, siis võtame oma preili kaasa. Loogiline mõtlemine ja seejärel kiire googeldamine näitasid, et päris nii see ei käi, et kass kaasa ja minek. Noh, muidugi võib ka nii, kuid ma ei hakka riskima sellega, et toll meid kinni peab ja siis trahvi maksma peaks, ja looma siis riiki ikkagi ei lastaks. Ja ma pole selle tõesuses just 100% kindel, aga kuskilt lugesin, et loom võidakse siis üldse magama panna. Aa ja see, et ta on nn salaja sisse toodud, see võib välja tulla ka kohaliku loomaarsti juures. No milleks kõik see? Pigem käin selle mitte just kõige suurema summa välja ja teen asja ametlikult. Aga kõigest lähemalt.

Niisiis, loomal peab olema tehtud marutaudivastane vaktsiin. Selle sai meie preili juba septembris. Me käisime seda veel kaks korda tegemas, mõlemad korrad maksid 20euro ringis, tähendab siis, et alla selle või 20. Aga nüüd on aastaks ajaks sellega korras. Aa, ja selle me tegime hoolimata sellest, et ta meil toakass on. Ma pole end nendel teemadel just kuigi palju harinud (mõõdukalt), kuid olen piisavalt loogilise mõtlemisega, et kui meil on koer, kes käib iga päev väljas ja ka koduaiast kaugemal, siis ta on küll vaktsineeritud, kuid võib selle siiski meie kassile tuua. Ja ka me ise, ilmselt. Seega meie pere loomad on kõik vaktsineeritud.

Veel peab loom olema kiibistatud. Selle tegime nüüd viimane kord ära, ma päris täpselt ei oska öelda, kui palju see maksma läks, tsipa üle 30 euro. Nende lehel on kirjas, et visiiditasu on 10, kiip 13, väikese kiibiga 15 (ma sain aru, et meil on see). Ma ei tea, telefoni teel öeldi, et läheb maksimaalselt 25 eurot, aga läks rohkem. Kiibistamisest veel nii palju, et muidu ma poleks seda tegema hakanud, aga kui kassiga võõrasse riiki minna, siis tahan olla kindel, et kui ta mingil põhjusel peaks ära kaduma (ptui-ptui-ptui!!), et siis oleks võimalikult suured võimalused ta tagasi saamiseks.

Koertel peab olema tehtud ka paelussiravi, kuid kassidel seda ei nõuta. Sellest hoolimata ostsin talle ka kaks tabletti, kuna viimati sai ta seda enne marutõve vaktsiini.

Ja peab olema ka lemmikloomapass. Ma alguses arvasin, et selle all on mõeldud seda tavalist passi, kuhu vaktsineerimised ja asjad on kirjutatud, kuid õnneks oli mul piisavalt oidu arstilt üle küsimiseks. Selgus, et ei, peab olema EL-i lemmikloomapass. Mis vahe neil on? Ma ausalt ei tea. Mõlemas on minu andmed, kassi andmed, vaktsineerimised. Okei, selle tavalise passi peame alles hoidma kuni järgmise marutaudivaktsineerimiseni, kuid muus osas on sama. Edaspidi lihtsalt kantakse sinna EL-i passi.


Ma selle hinnast ei saa ka päris täpselt aru. Nimelt on kirjas, et passi väljastamine koos passi hinnaga on 10 eurot. Kohapeal öeldi, et pass ise maksab 5 eurot. No ja Pärnu kodanike koerad kantakse registrisse tasuta, muidu maksab see 11.50. Okei. Igatahes meil läks kokku 40.40, seal oli siis kiibistamine (ja loodetavasti kanti need anmed kuskile ka :D), pass, passi andmed kanti ka ilmselt kuskile sisse, ja kaks ussirohu tabletti. Arvutage siis ise, tšekilt ma midagi välja ei lugenud, seal oli vaid summa :D.

Need kolm asja olemas, on meie preili valmis naaberriiki minekuks. :)

Noh, tegelikult peab iseenesestmõistetavalt olema ka veel transpordipuur või kott. Me otsisime sobivat ja ma vaatasin ka erinevates ostu-müügi portaalides, kuid lõpuks ema andis enda oma meile. Säästsime umbes 20 eurot, +/-.

Lisaks tahan ma ta kaelarihma külge osta ripatsit, kus peal kassi nimi ja minu või härra telefoninumber. Igaks juhuks, et olemas oleks.

Eraldi teema on see, et kas kass jätta laevasõiduks autosse või ta kaasa võtta. Ma päris kindlalt veel ei ütle, kuid ma kipun arvama, et me jätame ta autosse, et teda mitte rohkem traumeerida. Aga sellest juba mõni teinekord, kui ma olen selle kohta rohkem uurinud.

No comments:

Post a Comment